Consells per prevenir les estafes telefòniques

Les estafes telefòniques cada vegada són més habituals i variades, conèixer els tipus d'estafes telefòniques que utilitzen els ciberdelinqüents és important per aprendre a identificar-les i augmentar la protecció contra estafes.

Hi ha uns quants consells bàsics per augmentar la teva seguretat:

  • No facilitis dades personals ni bancàries per telèfon, excepte dins d'un procés de contractació segur.
  • Accepta només comunicacions de canals oficials, si tens dubtes penja i contacta amb l'empresa per una altra via.
  • Sospita si reps dues trucades molt seguides d'una companyia amb la qual tinguis contractats serveis i immediatament de la seva competència, ja que poden ser trucades fraudulentes.

Per protegir les teves comunicacions amb Vodafone, recorda que:

  • Si recibes una llamada del 912 222 123, siempre va a ser Vodafone quien contacta contigo.
  • Vodafone mai no et truca per informar-te sobre un canvi de condicions perjudicial per a tu.
  • Vodafone mai no et truca per demanar-te que acceptis un càrrec de 10€ sota l'amenaça d'eliminar el teu número de línia.
  • Vodafone només et demana les teves dades completes quan arribes a la companyia; si ja n'ets client i contractes un servei nou, només et sol·licitarà dades parcials per verificar la teva identitat.
  • Si reps un mòbil per error i una trucada per informar-te'n sobre la recollida, contacta amb els canals oficials d'Atenció al Client de Vodafone España.Vodafone mai no gestionarà devolucions mitjançant trucada al client (si vols retornar la comanda i sol·licites la devolució per missatger, Vodafone t'enviarà una comunicació amb el codi que hauràs d'utilitzar).

Tingues en compte que també poden utilitzar WhatsApp o les xarxes socials per dur a terme una acció fraudulenta. Recentment s’ha detectat una estafa en la qual reps una trucada automàtica anunciant-te que has estat seleccionat per a una ocupació i et faciliten un telèfon perquè contactis per WhatsApp per tal d’aconseguir les teves dades personals.Totes les indicacions esmentades t’ajudaran a identificar els senyals d’alerta en trucades, per no caure en la trama.

Per ser client tens disponibles nous productes a l'app Mi Vodafone.Per ser client tens disponibles nous productes a l'app Mi Vodafone.

T'ha resultat útil aquesta informació?

Gràcies per la teva valoració!

Pots expressar la teva queixa a través de l'assistent virtual.

  • Compartir a:

Continguts relacionats

Informació útil

Com pots consultar el codi PUK de la targeta SIM

¿Has bloqueado tu tarjeta SIM Vodafone tras varios intentos fallidos de PIN? Descubre en Ayuda cómo recuperar tu código PUK a través de Mi Vodafone, llamando al 1550 o consultando el soporte físico de la SIM.

Informació útil

Com contactar amb Vodafone a través de WhatsApp

Necessites ajuda?Contacta amb Vodafone a través de WhatsApp i rep assistència immediata de TOBi, l'assistent virtual, siguis on siguis.

Informació útil

Com es pot posar una reclamació a Vodafone

Descobreix des de la secció d'ajuda com posar una reclamació a Vodafone.

Et pot interessar

Coneix les destinacions que formen les 5 zones per facturar les teves trucades des de l'estranger

En funció de la zona a la qual pertanyi el país al qual viatgis, se t'aplicarà una tarifa determinada.Pots consultar aquestes zones i els països inclosos a l'ajuda.

Troba continguts pensats per a tu al Blog d’Ajuda

Descobreix breus articles sobre tecnologia i els millors consells per treure-li partit i fer-te la vida més fàcil.

Coneix en detall el teu model favorit en la Guia de dispositius

Tens recollits tots els dispositius disponibles perquè consultis cada una de les seves prestacions i com es fan servir.