Coneix la clau per detectar la suplantació d'identitat a Vodafone

S'ha detectat que alguns clients de Vodafone han rebut trucades d'altres companyies que, fent-se passar per Vodafone, els ofereixen algun canvi de tarifa o condicions, conegut com a phishing.L’usuari accepta i en finalitzar la trucada és portat a una altra companyia sense el seu consentiment. También se ha identificado otro fraude en el que suplantan la identidad de Vodafone para informar de una falsa subida de precios y posteriormente los clientes reciben una llamada de la competencia con una oferta atractiva.

Otra vía de intento de suplantación a Vodafone es por SMS. Varios usuarios han recibido el siguiente mensaje fraudulento: ‘AVISO FINAL: por motivos de seguridad su línea móvil será suspendida si no actualiza sus datos en 24 horas’ con un enlace a una web con la estética de Vodafone para robar información sensible. Ten en cuenta que Vodafone que no envía comunicaciones anunciando la suspensión del servicio por no actualizar los datos y que el dominio oficial es vodafone.es Información sobre el dominio oficial de Vodafone .

També s'ha identificat un intent de suplantació a Vodafone a través del correu electrònic enviant missatges des de comptes falsos creats en diferents dominis com "vodafonetramitaciones9@gmail.com", per la qual cosa és important verificar el correu des del qual rebis qualsevol comunicació.

Aquestes estafes de suplantació d'identitat a Vodafone duta a terme mitjançant phishing, vishing o smishing busquen vulnerar la protecció de dades personals, per la qual cosa és clau no facilitar informació davant el més mínim dubte.

Ten en cuenta que Vodafone te notifica cualquier actualización de precios o cambio en los servicios en la factura o por SMS y que en caso de duda puedes contactar por los canales oficiales.

Per evitar caure en aquesta suplantació d’identitat, és important fixar-se en el número del telèfon des del qual truquen. Si recibes una llamada del 912 222 123, siempre va a ser Vodafone quien contacta contigo.

En caso de ser víctima de una estafa, puedes denunciar o informar a través de Internet: al Grupo de Delitos telemáticos de la Guardia Civil o a la Brigada de Investigación Tecnológica de la Policía Nacional. También puedes hacerlo presencialmente ante las autoridades competentes.

Pots aprendre les claus per identificar un atac de suplantació d’identitat en un breu vídeo i trobar més informació interessant a Seguretat i Prevenció.

Si necessites més ajuda, pots contactar amb Vodafone per telèfon, per Whatsapp, visitar l'App o xatejar amb TOBi.

T'ha resultat útil aquesta informació?

Gràcies per la teva valoració!

Pots expressar la teva queixa a través de l'assistent virtual.

  • Compartir a:

Continguts relacionats

Informació útil

Què és Secure Net

Coneix a la secció d'Ajuda el servei per navegar de forma segura.

Informació útil

Què són els SMS i Alertes Premium

Consulta a la secció d'ajuda en què consisteixen tots dos serveis de pagament.

Informació útil

Com es pot configurar l'APN al mòbil

Aprende con Ayuda a configurar manualmente el APN en dispositivos Android e iOS para disfrutar de una conexión de datos móviles estable con Vodafone.

Et pot interessar

Coneix les destinacions que formen les 5 zones per facturar les teves trucades des de l'estranger

En funció de la zona a la qual pertanyi el país al qual viatgis, se t'aplicarà una tarifa determinada.Pots consultar aquestes zones i els països inclosos a l'ajuda.

Troba continguts pensats per a tu al Blog d’Ajuda

Descobreix breus articles sobre tecnologia i els millors consells per treure-li partit i fer-te la vida més fàcil.

Coneix en detall el teu model favorit en la Guia de dispositius

Tens recollits tots els dispositius disponibles perquè consultis cada una de les seves prestacions i com es fan servir.